Spørgsmål & Svar
Klik venligst på den lyserøde knap ”Bliv kunde” og udfyld formular med oplysninger om din tandklinik. Efter en kort gennemgang af oplysningerne, vil Cliniclands aktivere kundekontoen, hvorefter man har adgang til Nordens største sortiment af dentale artikler. Binder jeg mig til noget ved at oprette en kundekonto? Det er gratis at oprette en kundekonto og man bliver ikke forpligtet til at købe noget ved at registrere sig som kunde hos Cliniclands. Vi lukker aldrig en kundekonto og den forbliver åben medmindre en kunde beder os om at slette kontoen.
Åbenhed, ærlighed og gennemsigtighed er de kærneværdier, som hele vores forretning er bygget på. Vi mener, at alle klinikker, såvel mindre som større, skal have ret til de bedste priser. Vi har derfor synlige priser i vores webshop (man skal ikke logge ind for at se priserne), så alle med det samme kan se, hvor meget man betaler for sine varer. Vi tror nemlig ikke på misvisende rabatter! Vi tror også, at mange klinikker gerne vil have adgang til et bredt udvalg af gode varemærker, og dette er nu muligt gennem Cliniclands webshop, der indeholder over 700 forskellige varemærker. Vi har skabt en rigtig one-stop-shop, hvor vi har samlet både dentale forbrugsvarer, apparater, hånd- og vinkelstykker, implantat/protetik, ortodonti og kontorartikler under ét og samme tag. Til sidst, tror vi ikke på, at kunder ønsker at binde sig til én og samme leverandør. Derfor skal vores kunder ikke skrive under på nogen bindende aftaler. I stedet arbejder vi rigtig hårdt for at give vores kunder en rigtig god købsoplevelse, så de selv vælger at fortsætte med at handle hos os netop fordi det hele fungerer.
Markedet for dentale varer har, historisk set, været alt andet end transparent i Danmark. Vi arbejder ikke med høje rabatsatser på høje prislister, men har valgt at fokusere på nettopriserne (det man betaler). Derfor arbejder vi med åbne priser i vores webshop, så alle har mulighed for at se, hvad varerne koster. Vi ønsker, at alle tandklinikker, såvel små som store, skal have adgang til de laveste priser. Hvorfor lagerfører Cliniclands ikke sine varer i Danmark? Cliniclands distribuerer sine varer på fire markeder i dag og vi kommer til at lægge flere markeder til fremover. Det er umuligt at opbygge et fuld service-lager lokalt på hvert marked, hvilket er grunden til, at Cliniclands har valgt at indgå samarbejde med nogle af de største dentale logistikcentraler på det europæiske marked. Alle vores partnere er ISO-certificerede og følger dette kvalitetsstyringssystem.
I princip kan alle kunder, som vælger Cliniclands som leverandør, spare penge. Hvor meget man kan spare, afhænger af, hvilken leverandør, man benytter sig af i dag. For at finde ud af, præcis hvor meget man kan spare på sit samlede indkøb, har vi mulighed for at lave en prisanalyse af kundens eksisterende indkøb. Kontakt venligst vores kundeservice for at høre nærmere om, hvordan man kan få lavet en prisanalyse.
Nej. Rabatsatser er uvæsentlige og kan være misvisende. Det er prisen, man betaler i sidste ende (nettoprisen), som er det vigtigste. Se punktet om ”Hvor billigere er Cliniclands?” for yderligere informationer.
Cliniclands erhvervsmodel bygger på, at vi holder omkostninger nede ved f.eks. ikke at holde et lokalt lager eller en stor organisation. Dette betyder, at vi kan sælge præcis de samme varer til vores kunder som alle andre, blot til nogle mere fordelagtige priser.
Vores åbne priser i webshoppen gælder uanset ordrens størrelse eller værdi. Vi mener ikke, at det skal være nødvendigt at forhandle med en sælger eller at man skal være en stor klinik for at kunne få adgang til de bedste priser. Hos Cliniclands har alle en god pris fra dag et!
Kvaliteten og ægtheden af varerne i vores sortiment garanteres gennem at Cliniclands samarbejder direkte med moderselskabet, som producerer varerne og/eller ejer varemærket eller deres officielle og godkendte forhandler. Alle vores partnere, som vi køber vores varer fra, er ISO-certificerede.
Under fanen ”Kampagner” i vores webshop http://www.cliniclands.dk/campaigns kan man altid følge med i aktuelle kampagner. Når man tilføjer en kampagnevare til indkøbskurven følger kampganeprisen automatisk med ved udtjekningen. Vores kampagner har forskellige gyldighedsperioder og ”først-til-mølle-princippet” gælder. Kampagner bliver løbende opdateret.
Ja og nej. Vi ved, at vores kunder har meget travlt og vil derfor gerne bestille varer på en enkel og hurtig måde. Af den grund har vi stræbt efter at opbygge den absolut bedste e-handel som muligt. Vi har desuden en repræsentant på det danske marked, som besøger vores kunder. Såfremt man ønsker at få et besøg af vores repræsentant med henblik på optimering af indkøb, kan dette aftales gennem vores kundeservice.
Kundeservice kan kontaktes på forskellige måder, vælg hvad der passer dig bedst:
Telefon: +45 71 82 65 83
Mail: kundeservice@cliniclands.com
Live chat: brug vores populære live chat-funktion nederst til højre i vores webshop. Du skal være logget ind for at få adgang til dette.
Vores kundeservice er tilgængelig på følgende tider:
Mandag - Fredag: 08.00-16.30
Vi tibyder gratis fragt på alle ordrer over 1500kr ink. moms. Vi tilbyder også gratis fragt til alle nye kunder på den første ordre uanset ordrens værdi.
Da vores sortiment er meget stor, kan der derfor i nogle tilfælde forekomme, at en vare er i restorde. Gennem ”Mine Sider/Bestillinger” i vores webshop, er det meget enkelt at holde styr på eventuelle restordrer. Det er også muligt at tage kontakt til vores kundeservice for at få yderligere informationer omkring den forventede leveringsdato eller hvis man ønsker at få annulleret artiklen.
Vi hører meget ofte fra vores kunder, at vi er fleksible og at vi forsøger at imødekomme kundernes behov så meget som muligt. Vi gør os ekstra umage for at hjælpe vores kunder med at få fat på den vare, som de er på jagt efter. I denne forbindelse er det bedst at starte med at gå under http://www.cliniclands.dk/brands - hvis producenten på det produkt, man søger efter, findes på denne liste af forskellige brands, vi forhandler, kan vi i princip altid skaffe varen til kunden. Hvis producenten ikke findes på listen, kan vi ofte skaffe varen gennem vores netværk af samarbejdspartnere. Kontakt venligst vores kundeservice for at få hjælp med dette. Det er også muligt at sende en produktforespørgsel direkte til vores indkøbsafdeling ved at udfylde formularen under ”Finder du ikke dit favoritprodukt?”, som ligger oppe til venstre på webshoppens forside.
Hos Cliniclands kan man i dag betale mod faktura og inden for den nærmeste fremtid, vil man også kunne betale med kreditkort. Vi vil fremover gennem et unikt samarbejde med Amex også kunne tilbyde et firmakort.
Vi håndterer en stor volumen af varer hver dag og i nogle tilfælde kan der opstå en fejl. Hvis I mangler en vare fra den pågældende ordre, kontakt venligst vores kundeservice, som vil sende en ny artikel til jer.
Såfremt din pakke eller en artikel er blevet skadet under transport, bedes du tage et billede af beskadiget emballage eller vare og sende den til vores kundeservice. Vi vil dernæst erstatte din pakke/vare med en ny og derefter reklamere skaden til fragtfirmaet eller logistikpartner.
Vi tager gerne imod ønskemål om specifikke leveringstider. Jeres ønskemål om leveringstid kan I notere i ”kommentarfeltet”, som kommer frem ved slutførelse af købet. Disse kommenterer bliver videresendt til vores fragtfirma DHL, men vi kan dog aldrig garantere, at de kan opfylde disse ønkemål.
Vores fragtfirma DHL vil forsøge at lave et andet leveringsforsæg i tilfælde af, at klinikker har lukket ved det første leveringsforsøg. Ellers vil DHL efterlade en besked på døren eller sende et brev med informationerne om hvor varerne kan afhentes.
Vores ordrer bliver aktiveret og gjort klar til afsendelse om eftermiddagen, så man har dermed mulighed for at tilføje eller afbestille produkter frem til kl 15. Disse ændringer vil fremgå af den endelige bestilling (”Mine Sider/Bestillinger”). Kontakt venligst vores kundeservice, såfemt I ønsker at tilføje eller afbestille produkter.
Man kan oprette et ubegrænsat antal af brugere på hvert kundekort. I nogle tilfælde er der behov for at have flere brugere på samme klinik, som dermed kan have adgang til forskellige favoritlister og forskellige indkøbskurve, hvilket kan løses på en nem måde. Send venligst informationer om tilføjelse af nye brugere til vores kundeservice, som vil kunne hjælpe med dette.
Ja, man kan have forskellige leverings- og fakturadresser på samme kundekonto. Man kan også have flere forskellige leveringsadresser, for at kunne vælge ved udtjekningen, hvilken adresse, ordren skal sendes til.
Til det det danske marked ligger vores gennemsnitlige leveringstid på ca. 3,2 leveringsdage, hvilket betyder, at kunden får leveret sin ordre om torsdagen, hvis ordren er blevet lagt om mandagen. Vi tilbyder også ekspreslevering via fly ved akutte tilfælde. Kontakt venligst vores kundeservice for at få hjælp med at booke ekspreslevering.
Vi leverer varer med fragtfirmaet DHL via vejtransport i de fleste tilfælde og ved ekspresleveringer med fly.
Her på Cliniclands indser vi, at dentale forbrugsvarer nok ikke ligger i toppen på den mest miljøvenlige-liste. Når det er sagt, så kan man stadig gøre en hel del for at reducere miljøpåvirkningen. Vi trykker f.eks ikke papirkataloger (produktkataloger) og vi forsøger i størst muligt omfang at benytte os af e-faktura. Derudover bygger vi ikke et lokalt lager på de enkelte markeder, men benytter os af eksisterende logistiktrukturer på det europæiske marked. Vi har igangsat en søgning efter de mest miljøvenlige karton på markedet. Vi gør alt, hvad vi kan for at skåne miljøet.
Vores varer bliver produceret på de samme fabrikker, som varerne fra de øvrige leverandører bliver produceret på. Alle forpakninger oplyser om producentens navn samt lot/batchnummer på de produkter, som har disse krav. Vi har også mulighed for at udlevere transparentliste, der viser hvor vi køber varerne fra til alle dem, som ønsker dette. Her kan man se præcis hvilken partner, varerne er købt fra.
Sikkerhedsdatablad findes nederst til venstre på webshoppens forside. Man skal være logget ind for at kunne se dem.
Vi arbejder med de størte leverandører på det europæiske marked, som naturligvis er ISO-certificerede og leverer produkter med batch/lot-nummer, som muliggør fuld sporbarhed.
Kontakt venligst vores kundeservice, som vil sende en ny adgangskode til dig.
Kontakt venligst vores kundeservice, som vil sende en ny adgangskode til dig.
Anvend knappen ”hold mig logget ind” i webshoppen for at forblive logget ind.
Man kan altid ændre sin adgangskode under ”Mine Sider/Konto”. Adgangskoden kan ændres så ofte man vil. Med jævne mellemrum vil der komme en automatisk påmindelse om, at adgangskoden skal ændres på grund af sikkerheden. Her kan man vælge enten at ændre sin adgangskode eller beholde den gamle.
Alle varer, som tiløjes til indkøbskurven, bliver gemt indtil udtjekning eller hvis varer bliver fjernet fra indkøbskurven. Mange klinikker anvender indkøbskurven som en form for ”indkøbsliste”, hvor man regelmæssigt tilføjer varer indtil man er helt tilfreds og er klar til udtjekning. Jeg vil gerne ændre min leveringsadresse eller faktureringsadresse? Kontakt venligst vores kundeservice, som vil hjælpe dig med at opdatere dette på din kundekonto.
Det er enkelt at registrere retur i webshoppen via ”Mine Sider/Returner”. Man kan også ringe til kundeservice, som vil hjælpe jer med at registrere retur.
Vores varer kommer fra præcis de samme producenter, som man finder hos de øvrige leverandører. Dvs. hos Cliniclands er den samme garanti gældende skulle man behøve at reklamere en vare. Kontakt venligst vores kundeservice og send den vare, som skal reklameres, retur til os. Vil sender dernæst en ny vare ud til kunden. På alle apparater gælder de samme producentgarantier som normalt. I denne sammenhæng, kontakt også venligst vores kundeservice.
Mine Sider er en form for kontrolpanel på kundekontoen. Her samles al information i forbindelse med kundens bestillinger, fakturaer, retur, indkøbsstatistik, topartikler, kontrol over scanninglager m.m.
Som altid, forsøger vi at være på forkant med udviklingen. Vores fleksible scanningsystem for varer, benytter sig af stregkoder og en mobil scanner. Det spiller ingen rolle om man har et stort lager på klinikken eller om varerne liger på forskellige steder i klinikken. Den mobile scanner gør, at man enkelt og smidigt scanner sine varer, som dernæst bliver tilføjet til indkøbskurven. Hele scannningsystemet administrerer man selv under ”Mine Sider/ClinicScan” på sin kundekonto. Alle varer, som findes i Cliniclands webshop kan man tilføje til sit scanningerlager.
Cliniclands findes i dag på fem markeder i Europa og målsætningen er, at alle tandlæger i Europa skal kunne have mulighed for at handle sine varer endnu mere enkelt og smidigt hos Cliniclands.
Cliniclands er i dag en rigtig one-stop-shop, som indeholder over 700 forskellige varemærker og over 50.000 unikke produkter fordelt på kategorier såsom dentale forbrugsvarer, implantat, protetik, regenerative produkter, ortodonti, apparater, hånd-og vinkelstykker samt kontorartikler. Dette muliggør, at vores kunder kan bestille, alt det de har brug for, på et og samme sted.
En ordrebekræftelse får man direkte efter ordren er blevet lagt i webshoppen. Derudover vil en separat ordrebekræftelse være tilgængelig under ”Mine Sider/Bestillinger” og man vil få tilsendt en ordrebekræftelse via email.
Ordrebekræftelsen specificerer hvad man har bestilt, og hvilket lager, varerne kommer fra. Varer kan komme fra enten Lager-Dental, Lager-Kontor eller Lager-Implantat. Ved hjælp af ordrebekræftelsen er det nemt at holde styr på hvorfra og hvonår varerne forventes at blive leveret til klinikken.
Her på Cliniclands har vi en grundig erfaring med tandimplantater, da mange af os har arbejdet inden for denne segment gennem flere år. Vi har valgt at markedsføre fire forskellige implantatlinjer. Det er vigtigt for os, at vores kunder kan drage nytte af vores valg og derfor har vi valgt implantatlinjer fra producenten Implant Direct fra USA , som er en del af Danahergruppen (som også er ejere af virksomheder såsom KAVO, Kerr samt Nobel Biocare). De fire linjer, vi har valgt, er kompatible med både Nobel og Straumann, hvilket gør, at man ikke behøver investere i nye kirurgi/protetikkit og man kan hurtigt genkende det tidligere borprotokol og protetiske procedurer. Den største forskel er prisen, som er meget mere fordelagtig. Hele porteføljen findes under fanen ”Implantat” samt ”Protetik” i webshoppen.
I pincip kan alle kunder opnå besparelse ved at skifte til Cliniclands. Præcis hvor meget man kan spare, afhænger af, hvor man handler i dag, hvilke varer man køber og hvor meget. Cliniclands laver altid en uforpligtende prisanalyse af kundens indkøb for netop at vise, hvor meget man sparer ved at handle præcis de samme varer hos Cliniclands.